La Conselleria d'Educació publicarà pròximament la convocatòria per a la gestió autònoma de programes anuals de formació permanent del professorat a la Comunitat Valenciana. 
En este sentit, la Generalitat finançarà amb dos milions d'euros els cursos i activitats formatives del professorat, elaborats a mida pel claustre, en el marc del nou model de formació del professorat. 
Cal recordar que Educació va aprovar el nou sistema de formació en el curs 2012-13, basat en una descentralització en la presa de decisions a favor dels centres que compten amb una unitat de formació pròpia, i que junt amb els CEFIRE, decidixen, executen i implementen el pla de formació de cada professor. 
Amb esta important inversió, els centres docents tindran liquiditat i plena autonomia per a poder decidir les seues necessitats formatives i per a posar en marxa cursos de formació a mida. 
En este sentit, Educació publicarà en les pròximes setmanes l'orde perquè els centres puguen sol·licitar l'ajuda i destinar-la a activitats que milloren les seues capacitats i coneixements. 
Autonomia dels centres 
"Amb estos dos milions d'euros, la Generalitat fa possible que el nou model de formació del professorat siga una realitat i que el centre decidisca quan, com i en quin aspecte ha de formar-se", ha explicat la consellera d'Educació. 
Segons Català "amb este nou programa, els centres tenen llibertat per a dirigir els itineraris de formació i millorar els resultats acadèmics, a través de la incorporació de nous coneixements i competències del professorat". 
Una de les principals novetats del nou model és la creació d'una unitat de formació en cada centre docent, que és gestionada per un responsable o coordinador, que presenta un pla anual de formació del centre i dedica un nombre concret d'hores a la setmana només a esta tasca. 
A més, cada un dels docents no universitaris de la Comunitat disposarà d'un compte-formació propi i personal, a través del qual podran controlar en tot moment el seu historial formatiu, decidir cap a on encaminar els seus esforços de formació, com actualitzar les seues competències professionals o quins cursos són els més recomanats per al seu perfil. 
D'esta manera, "cada col·legi i institut té la possibilitat de detectar les seues necessitats formatives i, sobretot, d'adaptar-les al seu context", ha explicat la consellera. "És un model de formació més eficient i coherent, demanat per gran part de la comunitat educativa".